Kasmet, prasidėjus padangų keitimo sezonams, aplinkosaugininkai randa ir gauna pranešimų apie pamiškėse ar kitur gamtinėje aplinkoje išmestas automobilių padangas bei kitas techninės priežiūros ar remonto metu susidarančias atliekas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Pagal dabar galiojančius įstatymus, už padangų tvarkymą yra atsakingi padangų gamintojai – importuotojai. Todėl padangų pardavėjas turi informuoti pirkėją, kad į padangos kainą jau yra įskaičiuotas ir jos sutvarkymas. Tai reiškia, kad pirkėjas į prekybos vietą gali atvežti tiek padangų atliekų, kiek iš jo pirko.
Be to, panaudotas padangas, alyvą, tepalo filtrus, aušinimo skysčius, akumuliatorius ir kitas automobilių remonto ar techninės priežiūros metu susidariusias atliekas galima pristatyti į didelių gabaritų (stambiagabaričių) atliekų surinkimo aikšteles, esančias kiekviename regione. Iš gyventojų šios atliekos priimamos nemokamai.
Atlikus automobilio remonto darbus autoservisuose, likusias pavojingas ir nepavojingas atliekas autoservisai privalo surinkti, o transporto priemonės savininkui gali atiduoti tik tinkamas pakartotiniam naudojimui transporto priemonių detales.
Visos galimos baudos už į gamtinę aplinką išmestas atliekas yra numatytos Administracinių nusižengimų kodekso 247 straipsnyje. Baudos dydis svyruoja nuo 30 iki kelių tūkstančių eurų, priklausomai nuo atliekų kiekio ir nuo to, ar išmestos atliekos yra pavojingos ar ne.
Iki 80 proc. transporto priemonių dalių ir detalių gali būti perdirbamos, todėl aplinkosaugos specialistai ragina naudotis numatytais atliekų sutvarkymo būdais, o pastebėjus aplinką teršiančius asmenis nedelsiant informuoti pareigūnus.
Lrt.lt